Hopp til sideinnhold
Norengros logoNorengros logo
Lene SkjeltorpLene Skjeltorp

Proff på renhold

Fra den spede starten i 1999 med tre små varekataloger og en enslig selger, til dagens status som en av markedets viktigste aktører innen forbruksvarer til næringslivet: Lene Skjeltorp har vært med hele veien i Norengros Medi Partner AS i Fredrikstad.

Ingen dager er like

– Da jeg begynte, var det ingen kunder og ingen varer ennå i min avdeling, ler Lene, og tenker tilbake på starten som selger i bedriften.

– Jeg hadde en pc, en bil og en mobiltelefon. Jeg fikk tre små varekataloger, og så var det bare å sette i gang.

I dag har Lene lederansvar for Forbruksvarer og jobber med alle varegrupper. Norengros Medi Partner AS har kunder innen storhusholdning, emballasje og kontor- og datarekvisita. Det er et bredt sortiment med store markeder å jobbe i, men Lene liker de varierte utfordringene arbeidsdagene byr på.

– Her er ingen dager like. Jeg er heldig som får ha kontakt med så mange flotte mennesker, både kunder, kollegaer og leverandører. Hver dag er spennende og byr på nye utfordringer, forteller hun.

Strekker seg langt for kundene

Vel så mye som å selge produkter, består jobben i å gi råd og veiledning til de ulike kundene. Det kan være alt fra at en kunde trenger hjelp til å utforme emballasje, til å finne nye og bedre løsninger for bedriften. Lene strekker seg langt for å hjelpe kundene sine. Er det noe som haster veldig, hiver hun seg rundt og får det levert personlig om nødvendig. Noen henvendelser er mer uvanlige enn andre, men Lene tar de fleste utfordringer på strak arm.

Det er fordelen med en stor bedrift. Her har jeg mange å utveksle erfaring og kompetanse med. Jeg liker å yte det lille ekstra for kunden, smiler Lene, som trives aller best når hun får omgi seg med fornøyde kunder og gode kollegaer.

– En gang ringte en kunde og var fortvilet fordi hygienedispenserne vi har i sortimentet, ikke hadde den fargen hans egen kunde ønsket. Dispenserne skulle på plass i et nytt bygg, og kunden hans ønsket dispensere som matchet fargen til interiøret. Jeg rådet ham til å kontakte kunden og få fargekoden, så var det bare å ta dispenserne med til en billakkerer og få dem lakkert i ønsket farge. Det ble en suksess, humrer Lene, og legger til:

– Vi finner alltid en løsning!

Det lille ekstra

Kartlegging er en vesentlig del av jobben. Som selger er det viktig å få oversikt over kundens behov og hvilke løsninger som gagner de ulike bedriftene best. Er hun usikker på noe, har hun gode kollegaer å sparre med.

– Det er fordelen med en stor bedrift. Her har jeg mange å utveksle erfaring og kompetanse med. Jeg liker å yte det lille ekstra for kunden, smiler Lene, som trives aller best når hun får omgi seg med fornøyde kunder og gode kollegaer.

Vår kompetanse – din trygghet

Totalt har Norengros over 200 fagspesialister innen våre varegrupper. Disse har bakgrunn som for eksempel: sykepleier, husøkonom, kokk, emballasje-økonom, renholdsleder, interiørarkitekt, dataingeniør, og/eller lang erfaring i bransjen.

NILFISK-Liberty-SC50-reception

Vil du lese flere artikler?

Her har vi samlet alle artikler til renholdsbransjen – god lesing!