Hotel Norge - se forvandlingen etter renovasjonen
Tilbake i 2020 kunne Hotel Norge i Kristiansand åpne dørene igjen etter en omfattende renovering. Vi blir bare mer og mer fornøyde, sier eier.
Foto: Aptum
Det var ikke bare en liten ansiktsløftning, men en fullstendig oppgradering av alt hotellet, som er en del av Thon-kjeden, har å by på:
Rundt 170 rom i alle størrelser, flere konferanserom, moderne kunst som trakk ut det beste av det nye interiøret og nytt inventar til hotellets restaurant.
Forvandlingen er slående.
Fantastisk prosjekt
Terje Lund, som er blant eierne av Hotel Norge, sier de bare blir mer og mer fornøyde med arbeidet Norengros har lagt ned i renoveringen.
- Vi var meget fornøyde da hotellet åpnet igjen men nå har vi begynt å få tilbakemeldinger om at gjester og besøkende trives veldig godt i de nye lokalene. Det øker bare tilfredsheten vår, sier han.
Trine Haraldsen jobber i Norengros' avdeling i Kristiansand, Gustav Pedersen. Hun er ekspert på interiør, og var med gjennom hele prosessen. Hun omtaler renoveringen som et «fantastisk prosjekt». Totalt leverte Norengros møbler og interiør for hele 36 millioner kroner.
– Vi ble involvert tidlig, og da ble det bestemt at Norengros skulle levere rubbel og bit. At vi var med hele veien betydde mye for at vi skulle forstå Hotel Norges ønsker og tanker, forteller Trine.
Sparer tid og penger
Terje sier Norengros ble valgt som samarbeidspartner fordi de kunne levere interiør til alt hotellet hadde behov for: møbler til rommene, konferanselokalene, lobbyen og restauranten.
Han sier det er mange store fordeler når en leverandør kan levere ned på det detaljnivået Norengros har mulighet til.
– Det blir blant annet veldig tids- og kostnadsbesparende. Norengros er også veldig løsningsorienterte og serviceinnstilte. Så er de veldig hyggelige å samarbeide med.
Trine forteller at Norengros brukte mye tid i samarbeid med kunden på å kartlegge Hotel Norges behov før de fant riktig møbler. Valget falt på danske Fredericia, som har en moderne nordisk stil.
– Og Fredericia har også et sterkt fokus på bærekraft, noe vi stiller strenge krav til hos våre leverandører. Møblene og interiøret deres har en lang levetid, sier hun.
Ekstra trygghet
Hotel Norge ble så invitert til Fredericia i Danmark for å bli bedre kjent med både leverandøren og stilen deres.
– Der fikk vi skikkelig god guiding og innblikk i filosofien til møbelselskapet. Det ga oss ekstra trygghet og også en produsent på laget vi kunne være litt stolte av, sier Terje.
Nå som hotellet er åpnet igjen, sier Trine det alltid er en fordel for Norengros å bli involvert så tidlig som i dette prosjektet.
– Vår oppgave er å gjøre det enklere for kunden. Når vi kommer tidligere inn, får vi mulighet til å forstå kunden og oppgaven vår bedre. Da blir det lettere å skape gode resultater, uansett hva slags interiør det gjelder, sier hun.
I tillegg har mye av det gamle interiøret og inventaret fra Hotel Norge blitt donert til Romania.
– Det har blitt renovert og satt inn i et hotell der. Det er veldig fint at det har fått et nytt liv, avslutter Terje.
Trenger du hjelp til å sette i gang?
Å innrede et rom, en etasje eller et bygg kan virke som en overkommelig oppgave. Det er lett å tenke at det blir billigere å benytte seg av interne ressurser istedenfor å få hjelp av en samarbeidspartner. Det man ofte glemmer er erfaringen en samarbeidspartner tilfører – som legger til rette for en strømlinjeformet prosess. Forberedelse og planlegging er ofte halve prosjektet.
Trenger du hjelp til å sette i gang – ta kontakt med en av våre møbelavdelinger.